Tuesday, September 16, 2008

Majlis Berbuka Puasa RHB Group

Zuer sempat menghadiri Majlis Berbuka Puasa kat office malam tadi. Dalam keadaan hujan dan jalan jem, Zuer redah gak (Tak basah lah...sebab naik kereta). Majlis diadakan di RHB Centre Jalan Tun Razak. Uhh ramai gak staff yang datang. Nie 1st time Zuer hadiri Majlis Berbuka anjuran bank sebab selama nie Zuer kejer dekat branch selama 8 tahun. Bukan tak nak hadir...tapi rasa tak berbaloi nak pergi masa tu..yer lah...dulu Zuer nya office dekat PJ. Nak ke KL makan masa gak. Sekarang Zuer dah kejer kat H/O senang lah sikit. Kira-kira 1000 staff (Staff Rhb Centre + Staff RHB Bangi + others RHB Group) yang hadir tadi, tak kira Muslim atau tidak.. ermmm sebut pasal makan..biasa lah, berlambak...sebab majlis nie berlarutan sampai pukul 11 malam. Ada solat Terawih sekali.




Khemah...pun nak ikut warna korporat....Uhhhhh

Sirap bandung
Ermmm Zuer tak tau apa nama kuih nie...main makan jer
Tak lupa...Kurma....

Satay..!!! nyam 2. Dah lama Zuer tak makan satay. Semenjak puasa lah...kalau tak tiap-tiap minggu beli satay kat pasar malam. Yaz ko mesti suka satay kan?


Ermmm sedap Nenas nie..



Darca Buah

Kari Ayam
Rendang Daging
Nasi Minyak

14 comments:

  1. lauk pauk tu nampak sgt menyelerakan...rasanyer pun tentu sedap. kan? RHB...alamak!,cr card aku tak bayar lagi...

    ReplyDelete
  2. Kuih yg ko tak tahu tu nama nyer Kuih Tepung Pelita. Ada orang kata kuih sampan. Sebab bentuk dia macam sampan. Kalau orang Perak kata nama dia Kuih Limas. Lain kali jgn sedap makan jer, nama kuih pun perlu tahu...

    ReplyDelete
  3. Sate tu memang la nampak sedap sangat. Naper tak tapau bawak balik sikit... Terliur aku tgk, tak per ptg nie pi bazar nak beli lah.. Tapi kalau saper pakai susuk tak boleh makan sate. Pantang...

    ReplyDelete
  4. abd adie, heheheh...cpt bayar credit card tu...kang kenr late charges kang !!!

    Aheq, maner lah aku tau...aku bukan orang kg..eh...ko ada pakai susuk ker?

    ReplyDelete
  5. aku suka ssate babat..hehehehe...


    aku ada susuk..susuk tumbuh secara semulajadi..opsss..asik terkeluar je walaupun aku langgar pantang...muahahahaah

    ReplyDelete
  6. Of course la pakai... Tak kan ko tak perasan aku la pelakon wayang SUSUK tu... penat jer aku berlakon, ko boleh tak perasan...

    ReplyDelete
  7. Yaz, susuk? bior bebenor ko nie? ehh sama lah...
    aku pun ada susuk semula jadi...

    Aheq, yer lah..baru perasan, ko yang jadi pak guard tu kan?(walaupun tak tengok cerita susuk)

    ReplyDelete
  8. tq singgah ke blog saya...minggu ni rest jap...ada exam..

    ReplyDelete
  9. ish..ish..sedapnya menu tu..!

    zuer, kuih tepung pelita le tu.. kuih tu mmg menarik jek kalau dimakan bulan2 pose ni..

    ada sesetengah tempat panggil Kuih Tako.

    faveret kak putu ngan anak dara akak

    ReplyDelete
  10. kuih yg dlm daun pandan tu.. kuih tepung pelita.. putih diatas, hujau dibawah.. sedap..

    ReplyDelete
  11. Kuih yang dalam bekas daun pisang.. tu lah kuih tepung pelita.. sedap.. kegemaran ramai...

    ReplyDelete
  12. Kak putu, Syamz, Thanks yek. Zuer nie tak kenal lah kuih2 tradisional nie...Tapi makan tau..heheh

    ReplyDelete
  13. tu lar..tau makaaaaannnn je...ish...

    ReplyDelete

Korang tulis apa2 comment pun...tapi jangan mare ye kalau tetiba jer komen tu tak dipublish kan...Mungkin ada unsur2 fitnah, kutukan dan sewaktu dengannya..Di sini bukan tempatnya...Disini tempat nak bertukar2 pengalaman dan merapatkan hubungan kawan2. Harap maklum...Selamat berblogger...!!!!