Sunday, January 18, 2009

Sayangi Binatang.....

Zoom Malaysia 2009 kali ini, Zuer bersama kawan telah melawat binatang2 di Zoo Negara. Seingat Zuer, nie kali kedua Zuer menjejak kaki di taman haiwan nie, 1st time dulo masa Zuer ikut Rombongan Cikgu-cikgi masa standard 4. Zoo Negara masih tidak berubah...sama jer...

Klik Pada Gambar...!!! untuk melihat gambar lebih jelas !!!


Selamat datang ke ZOO NEGARA...


Semua binatang ada kat sini...Zuer cari katak...tapi tak jumper pun...!!!!

Gambar kat tengah2 tu, RUSA BABI namanya...HARAM tau pegang binatang nie


Nie lagi binatang yang kita HARAM untuk pegang... BABI HUTAN


Nie namanya...SELADANG..Besar kedabak.....!!!!!






Cuber uols tengok KAMBING nie...duk mengawat plak...!!! tapi yg peliknya...kedua2 kambing nie JANTAN...!!! ermmm SERAM NYA....


ULAR.....


Sempat gak Zuer bergambar dengan singa!!!! Nasib baik dorang tak NGAP Zuer....!!!!



Keindahan TASIK !!!!

Bird Aviary.....



Tegok lidah Zirafah nie...Panjang sih !!!!!



Tak dapat naik gajah betul....naik gajah tipu pun jadi lah !!!!




Secara keseluruhan ZOO NEGARA mengamit keindahan alam flora dan fauna...Sesuai untuk seisi keluarga untuk melawatnya...Bawak lah anak, suami, isteri, mak, abah, datauk, nenek, sepupu, anak buah ANDA kemari..bersama kita memelihara khazanah yang diberikan oleh ALLAH.


"ZOOM MALAYSIA....- ZOOM ZOO NEGARA !!!!!!!>

5 comments:

  1. wahhhhhhhhhh! ke zoo negara ghupernyer...

    rusa babi pon ade ek? baru tau!huhu...

    su penah sesat jln & lalu dpn zoo negara tuh...tak sempat singgah sbb da sesat jalan! hahaha...

    ReplyDelete
  2. seronok ek "kanak2 dewasa" ni melawat zooo..

    bilela pulak nk bwk bakal anak2 lawat zoo nih???
    hehe

    ReplyDelete
  3. {Tice Su} ada lah su...tapi kecik jer...rusa nie..mcm tak percaya jer nama dier RUSA BABI...

    {Cekgu BaniHassim} hehehre..sekali sekala jln 2..Jom Zoom Malaysia

    ReplyDelete
  4. Hello Zuer...

    Salam berkenalan...
    Thanx for dropping my blog...
    Hope we can be good friends..:)
    Mind to leave behind ur number..
    Hope to hear fr U soon..

    ReplyDelete
  5. kajangmalisukesukejeJanuary 22, 2009 at 10:25 AM

    en zuer nengok kambing sanding iye? hihihi...

    ReplyDelete

Korang tulis apa2 comment pun...tapi jangan mare ye kalau tetiba jer komen tu tak dipublish kan...Mungkin ada unsur2 fitnah, kutukan dan sewaktu dengannya..Di sini bukan tempatnya...Disini tempat nak bertukar2 pengalaman dan merapatkan hubungan kawan2. Harap maklum...Selamat berblogger...!!!!