Thursday, November 20, 2008

Pengiraan Yang menarik...Cuba lah.......

Disini ada satu pengiraan matematik mudah untuk latihan anda, ia akan memberikan kejutan pada setiap!

•Ia cuma mengambil masa lebih kurang 30 saat.
•Ikut arahan pada setiap muka surat.
•Jangan pergi ke slide terakhir sebelum anda siapkan kesemua kiraan.
•Bersedia dengan mesin kira anda!!


1.Mula-mula, tetapkan dalam seminggu berapa kali anda ingin makan malam di restoran.

2.Darabkan dengan 2

3.Tambah 5

4.Darabkan dengan 50 .

5.Jika tarikh lahir anda tahun ini sudah lepas tambah 1758 sebaliknya tambah 1757 jika ianya belum lepas

6.Kiraan terakhir:
Tolak tahun anda dilahirkan.
(contoh.: 1941, 1973, dsb.).


7.Jumlah anda sekarang dalam tiga digit nombor.

Digit pertama dari 3 digit tersebut:

Adalah jumlah nombor yang anda ingin makan malam di restoran dalam seminggu.

Sekarang yang paling cool!!!

2 digit terakhir memberitahu anda …
UMUR anda!!!!!!
2008 ADALAH SATU-SATUNYA TAHUN DI MANA PENGIRAAN INI BERHASIL.

Cuba lah....

9 comments:

  1. Zuer,

    Dah kira banyak2 kali.. dapat jawapan 21. Cemana nih??

    jawapan kita sama kan, CikTipah?? Hiks!

    ReplyDelete
  2. maner boleh!kene wat siasat neh!


    samalah zuer!


    waaaaaaaaaaaa.....

    ReplyDelete
  3. kak dib ngan cik tipah....ermmm...perasan muda lah tu !!!!

    Su...nak siasat aper plak....nie su...

    ReplyDelete
  4. yelah...kire siap gune kalkulator lagik! tapi jwpn ke situ jugak..."mcm kak dib & kak tipah!su tolak lagi stahun la...dpt 20"

    abih tuh camno?


    kih!kih!

    ReplyDelete
  5. ermmm su...itu untuk tahun nie jer tau...tahun depan...dan seterusnya x leh buat... Sebab tahun nie special sikit... Tahun 2008.............

    ReplyDelete
  6. hehehe...aisyah dah cuber eikkk...bagus....

    ReplyDelete
  7. Kja dpt betul gak.. Tp kja tak puas ati.. Kja akan siasat sampai dpt, mcmana bleh jd mcm ni.. n kenapa 2008.. Nnt BILA (think positive, tak nak kata KALAU) dh dpt, kja akan jdkan entry kja.. Tunggu!!

    ReplyDelete
  8. huhuhu.....kak Ja...cuber lah...selamat mencuba !!!

    ReplyDelete

Korang tulis apa2 comment pun...tapi jangan mare ye kalau tetiba jer komen tu tak dipublish kan...Mungkin ada unsur2 fitnah, kutukan dan sewaktu dengannya..Di sini bukan tempatnya...Disini tempat nak bertukar2 pengalaman dan merapatkan hubungan kawan2. Harap maklum...Selamat berblogger...!!!!