Sunday, November 23, 2008

Radio Lama

Zuer sempat menghadiri majlis perkahwinan Sepupu Zuer dekat Kandang, Melaka minggu lepas...Sepupu Zuer nie kawan dengan perempuan dr Yaman...Ermm ramai lah suku sakat dari sebelah perempaun yang datang...Ermmm ada yang apakai Purdah..ala-ala Arab gitu!!!

Yang menjadi tarikan Zuer adalah...Radio nie (lihat gambar dibawah)..Radio lama tuh !!!. Yang menariknya, radio nie di beli dengan harga RM 40 saje dekat kedai barang terbuang. Menurut Pak Ali ( pemilik radio ini), dia membelanjakan RM 400 untuk membaiki radio nie. Yang best nya radio nie mendapat sambutan oleh orang yang melihatnya. Ada yang nak beli radio nie sampai RM 3,000. Ermmm...kalau Zuer lah, tak kan jual radio nie. Menurut Pak Ali lagi radio nie telah berjasa kepadanya...kerana Pak Ali akan dipanggil untuk Majlis Perkahwinan disekitar Melaka...ada sampai ke Muar tuh...Rezeki kan Pak Ali?

Nie lah Radio yang Zuer maksudkan. Ia amat popular pada tahun 60-an. Tak sangka ia masih digunakan samapai sekarang. !!!!

5 comments:

  1. tu la yg jd daya penarik tu zuer!ade ciri2 keaslian kat situ...kan!

    ReplyDelete
  2. huihh...antiknya radio ni. tp masih leh digunakan yea? mesti pak ali ni sorang yg cermat kan.

    ReplyDelete
  3. su...ermm memang ada keaslian nya...

    Cik Tipah...rasanya lah...

    ReplyDelete
  4. CikTipah dah jatuh hati kat Pak Ali ler tu... ala2 memuji gittew..

    *larikkkkkkkkkkkk!!!

    ReplyDelete

Korang tulis apa2 comment pun...tapi jangan mare ye kalau tetiba jer komen tu tak dipublish kan...Mungkin ada unsur2 fitnah, kutukan dan sewaktu dengannya..Di sini bukan tempatnya...Disini tempat nak bertukar2 pengalaman dan merapatkan hubungan kawan2. Harap maklum...Selamat berblogger...!!!!